Četvrtfinale je bilo podsjetnik na prošlu slavu. Bila je to i noć koja je nosila nepogrešive ožiljke burne nedavne klupske historije. Bilo je 9.000 navijača natrpanih na Stade Pierre de Coubertin, ali to je 8.000 manje od rekordne posjećenosti stadiona, koja je postavljena 1993. prije nego što su sjeverna i južna tribina demontirane – pad koji se poklopio s klupskim padom iz profesionalne igre.

“Svjetla reflektora su usmjerena na nas”, kaže izvršni direktor Cannesa Félicien Laborde nakon blistavog dana na Azurnoj obali dok razmišlja o posljednjoj pobjedi kluba koja je “ubila divove” u Kupu Francuske. A “ubijanje divova” je riječ za pobjedu od 3-1 protiv Guingampa u četvrtfinalu, tima kojileti visoko u drugom rangu francuskog fudbala dok je Cannes, uprkos svojoj nekada sjajnoj prošlosti, u četvrtom rangu. Njihov spektakularan put do polufinala, gdje će se suočiti s Reimsom, vratio je historijski klub na fudbalsku mapu.

Četvrtfinale je bilo podsjetnik na prošlu slavu. Bila je to i noć koja je nosila nepogrešive ožiljke burne nedavne klupske historije. Bilo je 9.000 navijača natrpanih na Stade Pierre de Coubertin, ali to je 8.000 manje od rekordne posjećenosti stadiona, koja je postavljena 1993. prije nego što su sjeverna i južna tribina demontirane – pad koji se poklopio s klupskim padom iz profesionalne igre.

“Da smo još imali te dvije tribine za četvrtfinale, bile bi pune”, kaže Laborde, čiji je zadatak da probudi usnulog diva koji je poznat po tome što je proizveo dvojicu velikana francuskog fudbala, Zinedina Zidana i Patricka Vieiru. Nakon što se 1990-ih dvaput kvalifikovao za Kup UEFA, bio je to vrtoglav pad za Cannes. Oni su dostigli svoj najniži nivo u sezoni 2014-15 nakon što su odlukom DNCG-a bili isključeni iz nacionalnih liga i protjerani u sedmi nivo. Bio je to veliki korak nadole za klub koji je bio jedan od osnivača francuske vrhunske lige 1930-ih.

“Posao je pomoći klubu da ponovo bude ponosan jer ono kroz šta je klub prošao u proteklih 20 godina nije bilo lahko”, kaže Laborde, koji je obavljao zakulisne uloge niz obalu u Monaku prije nego što se pridružio Les Dragonsima u januaru 2024. Naravno, oporavak je bio postepen, naporan uspon na ljestvici. Ali, otkako je Friedkin Grupa kupila Cannes u junu 2023., optimizam i ambicija su proželi klub koji je venuo.

“Cilj kluba je dugoročan i dolazi kroz promocije u više divizije,” kaže Laborde. Klub sada ima finansijska sredstva da postigne te ciljeve, iako izvršni direktor insistira da njihov budžet “nije mnogo veći” od njihovih rivala iz druge lige.

Ali sredstva u fudbalu nisu garancija uspjeha. Sébastien Pérez, koji je igrao za Blackburn Rovers i Marseille, stigao je kao sportski direktor prije godinu dana i “revidirao” tim. „Bilo je dobrih igrača, ali za mene se ciklus manje-više završio, pa smo morali da regenerišemo tim dodajući kvalitet“, kaže on.

Klub je doveo 16 igrača i novog menadžera Fabiena Pujoa. “Nije lahko promijeniti 16 igrača i imati hemiju i vezu između igrača”, kaže sportski direktor. I to se pokazalo u prvim sedmicama sezone. Bilo je potrebno više promjena.

Znakovi upozorenja bili su evidentni već u predsezonskom trening kampu. „Sve smo spojili i posmatrali šest nedjelja i vidjeli šta funkcioniše, a šta ne“, kaže Laborde. “Ono što nije funkcionisalo je menadžment menadžera. Nažalost, rukovodstvo nije radilo; nije ga bilo dovoljno. Što se tiče golmana, nismo imali ono uvjeravanje koje nam je bilo potrebno.”

Klub je promijenio kurs: Damien Ott je zamijenio Pujoa na mjestu menadžera u oktobru, a potpisali su bivšeg veznjaka Birmingham Cityja i Senegala Cheikh N'Doyea – “komadić koji nedostaje” prema Pérezovim riječima – i golmana Jérémya Aymesa. Ottov uticaj je bio revolucionaran. Njegov prethodnik je pobijedio samo jednu od sedam utakmica; Ott je pobijedio u devet od svojih 16 utakmica, doveo Cannes u borbu za promociju u viši rang i odveo ih do polufinala Kupa Francuske.

Kada je Cannes započeo svoju kampanju u Kupu Francuske u preliminarnim fazama u augustu, plan je bio da se takmičenje iskoristi kao “laboratorija” za “testiranje stvari” i “stvaranje hemije” u ekipi. Nakon što su pobijedili momčadi iz Ligue 2 Grenoble, Lorient i Guingamp, vjeruju da će ih njihov ultranapadački stil unaprijediti u više divizije.

I dok promocija u treći rang francuskog fudbala ostaje veliki cilj ove sezone, Cannes dozvoljava sebi da sanja u kupu. “Nećemo igrati sa 11 iza lopte protiv Reimsa”, kaže Laborde. “Sada smo ovdje, želimo da pobijedimo i da odemo na Stade de France, ali to nikada ranije nije bio cilj.”

Cilj je, kako Laborde cijelo vrijeme naglašava, osigurati promociju koja će Cannes približiti njihovom bivšem identitetu. “Želimo ponovo da imamo profesionalni status – da ponovo otvorimo akademiju, da ponovo počnemo da dovodimo mlade i pretvaramo ih u svoje igrače. To je DNK Cannesa. Doveli smo Vieiru i Zidana. Cilj je da to uradimo ponovo”, kaže Laborde.

Promocija bi pružila više mogućnosti za rad sa drugim klubovima u Friedkin grupi. „Da bismo mogli da sarađujemo sa Romom i Evertonom, prvo moramo da idemo malo više“, kaže Laborde. “Kada premostimo ovaj veliki jaz, možemo razmišljati o zajedničkoj saradnji.”

Uklanjanje tog jaza će se desiti kada se ugase reflektori koji trenutno obasjavaju klub. „Imamo svjetlo na sebi, ali ono će se ugasiti“, priznaje Laborde. Ali u gradu poznatom po svom filmskom festivalu, prikladno je da je filmski producent iz Friedkina u srcu projekta kojim će se AS Cannes vrati na veliko platno zauvijek.