Riječ je o kulturnom izričaju duboko ukorijenjenom u identitet zemalja Perzijskog zaljeva, poput Saudijske Arabije, UAE-a, Katara i Kuvajta
Tokom službene posjete Bliskom istoku, američki predsjednik Donald Trump stigao je I u Abu Dhabi, prijestonicu Ujedinjenih Arapskih Emirata, gdje je dočekan svečano i u duhu bogate arapske tradicije. Ovo je posljednja stanica njegove turneje po regiji nakon posjeta Saudijskoj Arabiji i Kataru.
Po dolasku na aerodrom, Trumpa je dočekao predsjednik UAE-a Mohamed bin Zayed Al Nahyan, uz prisustvo brojnih članova vlade i svečane delegacije. Domaćini su formirali počasni špalir kroz koji je predsjednik SAD-a prošao, a djevojčica mu je pritom uručila buket cvijeća – simbol dobrodošlice i poštovanja.
No, ono što je posebno privuklo pažnju i izazvalo iznenađenje kod američkog predsjednika bila je izvedba tradicionalnog plesnog spektakla poznatog kao Khaleegy. Dvadesetak žena, obučene u raskošne haljine karakteristične za regiju Perzijskog zaljeva, plesalo je dok su im dugi crni uvojci lepršali u ritmu tradicionalne glazbe.
Riječ je o kulturnom izričaju duboko ukorijenjenom u identitet zemalja Perzijskog zaljeva, poput Saudijske Arabije, UAE-a, Katara i Kuvajta.
Ples Khaleegy (što na arapskom znači “zaljevski”) izvodi se isključivo u posebnim prilikama – vjenčanjima, narodnim proslavama i važnim državnim događajima. Njegova prepoznatljiva karakteristika je igranje raspuštenom kosom: žene je zamahuju u ritmičnim pokretima, oponašajući valove mora – simbol povezanosti s prirodom i slobodom.
Pokreti ruku i ramena, izvedeni uz zvuke tradicionalne glazbe, izražavaju eleganciju, radost i kolektivnu snagu ženskog identiteta. Plesačice pritom nose široke, raskošno ukrašene haljine koje dodatno ističu gracioznost svakog pokreta.
Ovaj ples izvorno su izvodile žene tokom svečanosti poput vjenčanja, porodičnih okupljanja i nacionalnih proslava. Ples simbolizira radost, ženstvenost i zajedništvo, a njegovi prepoznatljivi elementi uključuju elegantne pokrete rukama te dinamično i izražajno micanje dugom kosom.
Plesačice su u savršenoj sinhronizaciji izvodile pokrete u kojima kosa postaje glavni instrument izražavanja – ljuljajući je s jedne strane na drugu, kružno i u slobodnim valovima, što podsjeća na gibanje morskih valova. Ovi pokreti nisu samo estetski dojmljivi već i nose duboku simboliku povezanosti s prirodom i identitetom žene u arapskoj kulturi.