Povodom Dana državnosti Bosne i Hercegovine, po 17. put, održavaju se Dani bosanskohercegovačke kulture u Zagrebu u organizaciji Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba i udruge Kreativna de Kultura, te uz podršku Turske agencije za suradnju i koordinaciju – TIKA.

Organizatori su najavili da imaju čast prikazati igrani film „Testament“ (Amanet 2), redatelja Mirze Begovića.

Film će biti prikazan na otvaranju 17. Dana bosanskohercegovačke kulture 20.11. u kinu Forum, Studentski dom Stjepan Radić, u 19 sati. Projekciji filma će prisustvovati producenti, glumci i članovi filmske ekipe.

Ulaz na projekciju će biti besplatan, a organizator će naknadno objaviti o dostupnosti ulaznica.

Nastavak kinouspješnice „Amanet“ (najgledaniji bh. film 2022.) donosi toplu, duhovitu i porodičnu priču koja ostaje vjerna socijalnoj komediji, ali progovara o ozbiljnim temama, od međuljudskih odnosa do savremenih pošasti, bez psovki i ruganja. Redatelj Mirza Begović naglašava da mu je cilj ispričati „jednostavnu ljudsku priču“ koja podsjeća na vrijednost odnosa djece i roditelja, ako nakon projekcije neko „ode kući i poljubi oca i majku“, film je ispunio svoj amanet, rekao je nedavno za časopis „Bosna“.

Autor svjesno nastavlja „nit“ iz prvog filma, identitet i bogatstvo naših različitosti, i vraća se tradicionalnim normama i lijepim običajima. Seoske „sitne drame“ likova Asada, Dževada i Emine prelamaju se s širom društvenom slikom, pa njihov mali svijet odražava veće evropske turbulencije: rezultat je komedija koja nasmijava, ali i otvara prostor za ozbiljno promišljanje.

„Testament“ je ujedno i produkcijski iskorak u odnosu na „Amanet“ te priča izlazi iz sela prema gradu i industriji, s više scenografije, kostima i masovnih scena, zadržavajući pritom bliskost s publikom i energiju entuzijasta koji su film stvarali.

U glumačkoj postavi, uz povratak omiljenog Sirćeta (Emrah Halilović), sada osjetljivijeg i emotivnijeg, pojavljuju se i Emir Hadžihafizbegović, Josip Pejaković, Izudin Bajrović, Minka Muftić, Robert Krajinović, Enes Salković i Mirza Mušija. Posebno se izdvaja Sirćetova porodična linija s ocem (Bajrović), koja prerasta u intimnu dramu nakon što otac prokocka bicikl o kojem sin sanja.

Begović vjeruje da publici trebaju „pobjedničke, emotivne, ljudske“ priče koje vraćaju gledaoce u kino, ne samo da se nasmiju, nego i da se prepoznaju i ohrabre. „Testament“ tako ostaje porodični film s jasnom porukom i prepoznatljivim autorskim pečatom.