U ciklusu „Urbane priče“, dvoje umjetnika – Sejla Kerović i Aldemar Ibrahimović – susreću se u vizualnom dijalogu gdje grad nije samo pozadina, nego protagonist tišine, memorije i identiteta. Ibrahimović gradi slojevite strukture urbanih pejzaža kroz koje luta figura bez lica – čovjek u potrazi za sobom. Kerović, s druge strane, u svoje slike unosi introspektivni mir ženskog prisustva, čija sjenka dominira prostorom kao metafora lične i kolektivne krhkosti. Ova izložba ne dokumentira grad – ona ga zamišlja, preobražava i vraća emociji koja se više osjeća nego vidi.
U Galeriji Bošnjačke nacionalne zajednice za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju, 2. aprila otvorena je izložba „Urbane priče“ – likovni dijalog između dvoje umjetnika: Sejle Kerović i Aldemara Ibrahimovića. Ovaj susret dvije autentične likovne poetike, pod zajedničkim naslovom ali s dvostrukim podnaslovima – „Nokturno – nemiri i sjenke tišine“ (Kerović) i „Ispred kulisa“ (Ibrahimović) – organiziran je uz finansijsku podršku Savjeta za nacionalne manjine Republike Hrvatske i u produkciji Bošnjačke nacionalne zajednice.

U svečanom ton izložbu je otvorio prof. dr. Sead Berberović, govoreći o kulturološkoj važnosti povezivanja umjetničkih svjetova Sandžaka, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Hrvatske, s posebnim naglaskom na likovnost kao prostor slobode i identiteta.

Oboje autora su se obratili prisutnima, naglasivši da slike ne nastaju kao rezultat estetske kalkulacije, već unutrašnje potrebe – potrebe da se sačuva ono što je u svijetu već počelo blijedjeti: prostor osjećanja, refleksije i tišine. Veče je muzikalno upotpunjeno nastupom zbora Bosana, koji je dodatno podcrtao atmosferu elegične pažnje prema zavičaju, gradu, i čovjeku u njemu.
SLIKARSTVO U DVA GLASA
U atmosferi tišine i pažnje, kako vizuelne tako i misaone, izložba „Urbane priče“ otkrila je dvije estetski različite, ali tematski kompatibilne autorske vizije. Sejla Kerović i Aldemar Ibrahimović nisu samo slikari grada – oni su autori mikrodrama koje se odvijaju između arhitekture i čovjeka, između zida i pogleda, između trenutka i odjeka.
Aldemar Ibrahimović već decenijama u svom slikarstvu ispisuje povratke i odlaske kroz urbani pejzaž. Njegova djela nisu grad u reprezentaciji, već grad u funkciji identitetskog sloja. Njegov „čovjek – Niko“ kako ga precizno opisuje historičarka umjetnosti dr. Anastazija Miranović, luta distopijskim rasporedima ulica, fasada i nebodera, ali istovremeno traži vrata i prozore – metaforičke izlaze prema vlastitoj unutrašnjosti.



Njegove slike „Dogovor“, „Meditacija“ ili „Kao i svaki dan“ funkcionišu kao urbane freske bez aure, gdje svjetlo nije prirodno, nego mentalno. Koloriti su pažljivo iznijansirani, sa stalnim preklapanjem hladnih i toplih planova, a likovi bez lica postaju prisutniji od realistične portreture – oni su svi mi, promatrači iznutra.
Sejla Kerović s druge strane donosi izraženu žensku introspektivu, oslonjenu na mizanscenu svakodnevice, ali izvedenu s teatralnom preciznošću. Njeni likovi – najčešće žena u bijeloj košulji – predstavljaju stanja, ne karaktere.

Kako piše dr. Miranović, „figure – lutke, ljudi – sjenke, kao da su iskoračili iz pjesme Lesa Ivanovića“. Slike poput „Dilema“, „Predah“ ili „Otkucaji noći“ koriste vizualnu dramaturgiju kao sredstvo komunikacije. Sve odiše atmosferom posturbanog noćnog pejzaža, gdje arhitektura gubi funkciju prostora, a postaje emocionalni okvir.
Njena upotreba repetitivnih elemenata (prozori, prolazi, zidovi) stvara ritam koji nije samo vizuelan već i psihološki.

Zajednička nit između dvoje umjetnika nije samo tema grada, već i ono što grad postaje kad ga ispišu njihova unutrašnja stanja: kulisa, praznina, tišina, scena za introspektivne geste. Ibrahimovićevi fragmentirani gradski pejzaži su tiha drama o otuđenosti, dok Sejlini urbani nokturni postaju refleksija jednog emocionalnog pejzaža koji se može nazvati i „mitom blizine“.
Ova izložba ne ostavlja publiku bez utiska – naprotiv, poziva na tiho suočenje sa sobom i svijetom. Kao što je rekao jedan od posjetilaca na otvorenju: „Ovdje se ne govori naglas, ali se sve čuje.“
ALDEMAR IBRAHIMOVIĆ (Rožaje, 1962)

Jedan je od najznačajnijih bošnjačkih likovnih umjetnika u Crnoj Gori. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1986. godine, a postdiplomske studije završio je na Cetinju 2013. godine. Od 2011. djeluje i kao gostujući profesor na Državnom univerzitetu u Novom Pazaru. Član je više udruženja likovnih umjetnika – ULUCG od 1987, SULU, te ULUBIH od 2023. godine. Također je član Odbora za likovne umjetnosti Crnogorske akademije nauka i umjetnosti.
Ibrahimovićevo stvaralaštvo obilježava dosljedno bavljenje temom čovjeka i njegovog prostora, pri čemu se posebno izdvaja njegov likovni jezik izgrađen na razmeđi figuracije i apstrakcije. Njegove slike su slojeviti vizualni zapisi – urbani pejzaži s ljudskim sjenama, konstrukcije sjećanja i identiteta, mentalne karte migracija, pripadnosti i gubitaka.
Iza sebe ima više od trideset samostalnih i preko pedeset kolektivnih izložbi širom regije i Evrope – od Pariza, Beča i Nice, do Sarajeva, Cetinja, Novog Pazara i Zagreba. Nosilac je brojnih nagrada, uključujući crnogorsku nagradu za slikarstvo i priznanje ULUCG „Milunović, Stijović, Lubarda“.
Ističe da se bošnjački umjetnici često nalaze u poziciji da ih “neko drugi mora podsjetiti na vrijednosti koje baštine”. Njegovo stvaralaštvo upravo je suprotstavljeno toj inerciji zaborava – ono se vraća zavičaju, osobnim i kolektivnim traumama, ali bez patetike, kroz preciznu i poetsku likovnu artikulaciju.
Aldemar Ibrahimović ne slika motive, već stanje svijesti, prostor između izgubljenog doma i imaginarnog utočišta, između kulise i sadržaja. Njegovo slikarstvo danas ima važno mjesto ne samo u crnogorskoj, već općenito bošnjačkoj likovnoj umjetnosti.
SEJLA KEROVIĆ (rođ. Bašić, Ivangrad/Berane, 1973)

Vizualna je umjetnica i slikarica čije stvaralaštvo spaja autobiografski impuls s univerzalnim temama identiteta, introspekcije i urbane otuđenosti. Odrasla je u umjetničkoj porodici – kći poznatog književnika Huseina Bašića i profesorice književnosti Emine Bašić – što je u velikoj mjeri odredilo njen afinitet prema umjetnosti, izrazu i simboličkom jeziku slike.
Živi i stvara u Podgorici, a posljednjih godina sve je prisutnija i na regionalnoj likovnoj sceni, s brojnim samostalnim izložbama u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Njemačkoj i Hrvatskoj. Među značajnijim izložbama izdvajaju se nastupi u Sarajevu (galerija „Preporod“), Bariju, Plavu, Zenici, Budvi, Rožaju i u Njemačkoj, gdje je 2024. godine izlagala u galerijama „Kultur Bahnhof“ i „Sinnfall“.
Njen ciklus „Urbane priče – Nokturno: nemiri i sjenke tišine“ oslikava vizualni svijet žene koja ne pripovijeda narativom, već gestom i atmosferom. U djelima dominiraju figure u bijelim košuljama, arhitektonske pozadine, prozori i prolazi – sve u funkciji simboličkog mapiranja tišine, sumnje, dileme i nostalgije. Kritičarka dr. Anastazija Miranović njeno slikarstvo opisuje kao „mit blizine“ – vizualizaciju emocionalnog pejzaža koji lebdi između pozornice i stvarnosti.
Sejla Kerović je autentična predstavnica savremenog bošnjačkog ženskog likovnog izraza u Crnoj Gori. Njen rad nosi osobenu ravnotežu između vizualne elegancije i psihološke dubine – tiha umjetnost koja ostaje, traje i govori onima koji umiju gledati.
Fotografije: Edib Ahmetašević / Časopis Bosna