OpenAI priznaje da je potražnja za njegovim uslugama za rekreiranje fotografija u stilu japanskog studija premašila sva očekivanja.

OpenAI je ovog utorka objavio da je njegov novi alat Image sada dostupan svim korisnicima, ne samo pretplatnicima koji plaćaju. Sedam dana nakon lansiranja, Image je, međutim, povezan s imenom: japanskim animacijskim studijem Ghibli.

Milioni ljudi koristili su novi alat za rekreiranje porodičnih ili historijskih fotografija u stilu legendarnog studija Haya Miyazaki.

Iako su slike generirane umjetnom inteligencijom imale svoj trenutak slave još prije rođenja ChatGPT-a, čini se da su sada dosegle još dalje. Upotreba ChatGPT-a dosegla je najvišu razinu svih vremena tokom posljednjih 12 mjeseci, prema Google Trendsu, u poređenju s Grokom koji je takođe imao uspješnu sedmicu.

Sam Altman, suosnivač OpenAI-ja, rekao je da nikada nije vidio takvu potražnju, rekavši da korisnici dolaze u aplikaciju u milionima. To nije tako sjajno kada, prema samom Altmanu, chatbot već ima 700 miliona mjesečnih korisnika. Ali milion korisnika “u jednom satu” i dalje je zapanjujuće. Šta se dogodilo? Teško je dati jedan odgovor, ali postoji nekoliko teorija.

Ovaj je mim prešao granicu viralnosti. Sada milioni anonimnih korisnika generiraju svoje porodične fotografije u Ghibli stilu. Naravno, slavne osobe, političari, pa čak i vojske to su također učinile.

Međutim, tehnološki napredak ide mnogo dalje. Ono što je OpenAI donio na sto razlikuje se od tradicionalnih modela generiranja slika koje smo imali do sada. Značajno podiže ljestvicu kada je riječ o razumijevanju vaših namjera i radu s semantikom onoga što se nalazi unutar slike.

Sam avatar Sama Altmana danas na X-u je slika napravljena s Ghiblijem. Međutim široka upotreba odmah je izazvala raspravu o poštivanu autorskih prava jer se koriste fotografije iza kojih stoji neko s imenom i prezimenom.

Da bi replicirao Ghiblijev stil, nesporno je da je OpenAI koristio slike iz filmova Studija Ghibli: “To bi ih moglo izložiti tužbi za kršenje autorskih prava,” piše Andrés Guadamuz, profesor intelektualnog vlasništva na Univerzitetu Sussex na svom blogu. “Međutim, slučaj možda nije tako jasan kao što mnogi tvrde. Pretpostavljajući da Studio Ghibli podnese tužbu u Japanu, prva prepreka bila bi da japanski zakon o autorskim pravima ima široku iznimku za pretraživanje teksta i podataka, što očito dopušta ovu vrstu obuke u komercijalne svrhe.”

Studio Ghibli, koji su osnovali Hayao Miyazaki, Isao Takahata i Toshio Suzuki, svjetski je poznat po svojim animiranim filmovima poput Moj susjed Totoro, Princeza Mononoke, Spirited Away (koji je osvojio Oscara) i Dvorac u zraku.

Njihovi filmovi odlikuju se prepoznatljivim stilom: bogatim, detaljnim pozadinama, toplim bojama, osjećajem čudesnog i duboko ljudskim emocijama, često protkanim temama prirode, zajedništva i nostalgije.

Ovaj mim trend započeo je kada su korisnici diljem svijeta otkrili da OpenAI-jev alat može vjerno replicirati taj jedinstveni Ghiblijev estetski dojam. Na primjer, obična fotografija djeteta koje trči po parku može se pretvoriti u scenu koja izgleda kao da je izašla iz filma Moj susjed Totoro, s bujnim zelenilom, mekim svjetlom i čarobnim ugođajem.

Historijske crno-bijele fotografije, poput onih iz Drugog svjetskog rata, mogu dobiti novi život kao dramatične scene u stilu Groblje svjetiljki. Ono što je počelo kao zabavni eksperiment brzo se proširilo društvenim mrežama poput X-a, TikToka i Instagrama, gdje su ljudi počeli dijeliti svoje kreacije, izazivajući lančanu reakciju.

Ovaj fenomen nije samo estetski; on pokazuje koliko je AI napredovao. OpenAI-jev alat ne samo da kopira stil, već razumije kontekst fotografije—osobe, okolinu, emocije—i prilagođava ih Ghiblijevom svijetu. To je tehnološko čudo koje impresionira i obične korisnike i stručnjake. (Izvor: El Pais, CHAT GPT)