Air Jordan je ogroman poslovni uspjeh, s bezbroj modela izdanih tokom godina pod imenom Jordan Brand i nezaboravnom siluetom Bullsa s brojem 23 kako leti prema košu.
Michael Jordan okrunjen je titulom prvaka koledž košarke 1982. godine, noseći Converse i broj 23 za Sjevernu Karolinu. Dvije godine kasnije osvojio je svoju prvu olimpijsku zlatnu medalju, noseći Converse i broj 9 za Sjedinjene Američke Države. Vodeća marka bila je mjerilo u američkoj košarci. Imala je Magica Johnsona, Larryja Birda, Doctora J-a, Isaiaha Thomasa, Bernarda Kinga… sve što joj je trebalo bio je novi zvjezdani igrač.
Na Igrama u Los Angelesu, Jordan je tokom cijelog turnira bio proganjan od strane Nikeova zaposlenika, Georgea Ravelinga. Bek šuter bio je više zainteresiran za Adidas, a Converse mu je dao smiješnu ponudu (100.000 dolara godišnje). Njegovi roditelji uvjerili su ga da ponovo posluša Nike, te je potpisao petogodišnji ugovor vrijedan pola miliona dolara. Cilj je bio prodati patike u vrijednosti od četiri miliona dolara u trećoj godini kako ugovor ne bi bio otkazan. U dva mjeseca 1985. godine, Nike je zaradio 70 miliona dolara od prodaje Air Jordan patika.To su bile patike koje su promijenile sve i počele pretvarati Jordana u globalni brend.
Prvog aprila 1985. godine, u završnoj fazi prve sezone NBA lige, Nike je lansirao par upečatljivih crveno-crnih tenisica. Bile su to Air Jordan, koje su koštale 65 dolara — oko 195 dolara danas, uzimajući u obzir inflaciju — a NBA nije bila zadovoljna zbog njih. Jordan, tada 22-godišnjak, bio je u svojoj prvoj sezoni s Chicago Bullsima. Došao je u franšizu s vrlo malo iskustva u ligi, budući da je izabran kao treći izbor na draftu 1984. iza dva centra, Hakeema Olajuwona i Sama Bowiea. Jedan je postao superzvijezda s Rocketsima, dok je drugi bio opterećen ozljedama.
Patike nazvane Air Jordan imale su temeljni problem: njihove boje bile su crvena i crna, što je bilo protivno strogim pravilima odijevanja NBA lige. Ono što je moglo biti kraj puta za Nike postalo je savršena odskočna daska zahvaljujući reklamiranju. “Nike je stvorio revolucionarnu novu košarkašku patiku. NBA ju je zabranila. Srećom, NBA vas ne može spriječiti da je nosite,” glasila je legendarna televizijska reklama “Zabranjeno”, u kojoj Jordan tiho zuri u kameru dok dribla loptu, apelirajući na pobunu protiv zastarjelih pravila američke lige.
Svaka utakmica u kojoj je Jordan nosio nove patike koštala je firmu kazne od 5.000 dolara. Ono što su neki Nikeovi menadžeri smatrali dramom u prvim utakmicama postalo je tek anegdota dok su Jordanove izvedbe u novoj obući počele privlačiti pažnju. Nike je zaradio 126 miliona dolara od patika u prvoj godini.
Taj fenomen iz osamdesetih daleko je od kraja. Reklama je bila toliko utjecajna da je prije samo nekoliko mjeseci Nike lansirao parodijski tribute zamišljajući kako bi svijet izgledao da nisu platili tih 5.000 dolara i da su Air Jordani pali u zaborav.
Kroz efekt leptira, uz Queenovu pjesmu “Another One Bites the Dust” u pozadini i cameo uloge savremenih zvijezda poput Dončića i Jaysona Tatuma, ova nova reklama započela je identično kao “Zabranjeno”, ali je zatim zamislila alternativnu stvarnost u kojoj kultura patika nije postojala, košarka nije postala međunarodni fenomen, a sportski kanali nisu ni ugledali svjetlo dana. “Neko je trebao reći (osobi koja nije platila kaznu), ‘Ne možeš zabraniti veličinu,'” zaključio je glas u pozadini s olakšanjem.
Air Jordan je ogroman poslovni uspjeh, s bezbroj modela izdanih tokom godina pod imenom Jordan Brand i nezaboravnom siluetom Bullsa s brojem 23 kako leti prema košu.
Nedavno su bili inspiracija za film “Air” (2023.), u kojem glume Ben Affleck i Matt Damon kao Phil Knight (suosnivač Nikea) i Sonny Vaccaro (izvršni direktor koji se hvali potpisivanjem Jordana). Air Jordanke su odigrale ključnu ulogu u tome da Nike postane titan sportske industrije i započeli su Jordanovu poslovnu karijeru koji je postao globalna ikona i koji, prema časopisu Forbes, trenutno ima bogatstvo procijenjeno na oko 3,5 milijardi dolara.