Perk je prvi put saznao za i’tikaf 2001. godine i počeo ga prakticirati iste godine. Tokom godina, izolovao se u raznim džamijama, uključujući četiri godine u Cami-i Kebir, izgrađenoj tokom ere Danishmend dinastije (11. stoljeće), i jednu godinu u Han džamiji, izgrađenoj u periodu Seldžuka. Posljednjih 20 godina nastavio je praksu u ćelijama stoljetne džamije Gülük, koju su također izgradili Danishmendi.

Već 25 godina, Hazım Perk, 65-godišnji renzioner iz Kajserija u centralnoj Turskoj, provodi posljednjih 10 dana ramazana u i’tikafu.

I’tikaf je islamska praksa u kojoj se muslimani izoluju u džamiji radi intenzivnog ibadeta, posebno tokom posljednjih 10 dana Ramazana. Praksa, koja datira još iz vremena poslanika Muhameda a.s., uključuje posvećenost namazu, učenje Kur'ana i produbljivanje duhovnog razmišljanja uz uzdržavanje od svjetovnih smetnji. U islamu se to smatra visoko zaslužnim činom, sa svrhom jačanja nečije veze s Bogom.

Perk je prvi put saznao za i’tikaf 2001. godine i počeo ga prakticirati iste godine. Tokom godina, izolovao se u raznim džamijama, uključujući četiri godine u Cami-i Kebir, izgrađenoj tokom ere Danishmend dinastije (11. stoljeće), i jednu godinu u Han džamiji, izgrađenoj u periodu Seldžuka. Posljednjih 20 godina nastavio je praksu u ćelijama stoljetne džamije Gülük, koju su također izgradili Danishmendi.

Boraveći u džamiji, Perk jede, spava i provodi dane u namazu, čitajući Kur'an, izgovarajući dove i prisustvujući vjerskim diskusijama.

U razgovoru za Anadolu Agency (AA), Perk je rekao da nalazi duboko duhovno ispunjenje u i'tikafu i da mu vrijeme uvijek izgleda prekratko.

“I’tikaf obavljam 25 godina. Kada sam prvi put saznao za ovaj oblik ibadeta, odlučio sam da počnem 2001. godine”, rekao je. “Muslimani bi trebali uzeti poslanika Muhameda kao primjer u svim aspektima života. I’tikaf omogućava osobi da se povuče od ovozemaljskih poslova i u potpunosti se okrene Bogu. Kada se izvodi iskreno, smatra se jednim od najčasnijih djela.”

Perk je rekao da nikada nije razmišljao o odustajanju od prakse i da namjerava nastaviti sve dok bude u mogućnosti.

“Kada uđem u i’tikaf, osjećam se kao napunjena baterija, duhovno obnovljena”, rekao je. “Pošto ste prekinuli sve veze sa vanjskim svijetom, i’tikaf vas približava Bogu.”

On je napomenuo da učesnici napuštaju džamiju samo za osnovne potrebe i obično ne spavaju više od četiri sata dnevno, a preostalo vrijeme posvećuju ibadetu.

Perk je također primijetio rastuće interesovanje za i’tikaf posljednjih godina i ohrabrivao je druge da ga iskuse barem jednom u životu.

“Ljudi troše hiljade dolara da bi otišli na Umru, a ipak oklijevaju kada je u pitanju i’tikaf”, rekao je.

“Zahtijeva hrabrost i posvećenost. Odvojiš se od svakodnevnog života i provedeš 10 dana u potpunosti u džamiji. Iskreno preporučujem svima. Vrijeme leti, a iskreno, ni 24 sata u danu nije dovoljno.”