Situacija oko smjene muftije Abdurrahmana ef. Kujevića otvara brojna pitanja: Hoće li Islamska zajednica u Sandžaku uspjeti očuvati institucionalnu stabilnost ili nas očekuju nova previranja? Jesu li vakufska imovina, unutardžematski odnosi i politički utjecaji tek početak dubljih podjela? Mešihat naglašava kontinuitet, a kritičari upozoravaju na moguće posljedice politizacije vjerskih pitanja i marginalizacije pojedinaca s drugačijim stavovima.

Mešihat Islamske zajednice u Srbiji donio je odluku o prenosu ovlaštenja oblasnih muftija na predsjednika Mešihata, Mevluda ef. Dudića, što je rezultiralo smjenom hafiza Abdurrahmana ef. Kujevića s pozicije muftije sandžačkog.

Prema izvještaju Feriza Alibašića na portalu Sandzacke.rs, ova odluka izazvala je snažne reakcije u vjerskim i političkim krugovima. Iako je Dudić demantirao tvrdnje o ukidanju Muftijstva sandžačkog, dio javnosti u Sandžaku percipira potez kao de facto gašenje ove institucije.

“To je najveća laž i neistina”, izjavio je Dudić, naglašavajući da institucije Islamske zajednice ostaju stabilne.

Politička dimenzija i uloga Stranke pravde i pomirenja

Reakcije na smjenu muftije Kujevića nisu ostale ograničene na vjerske institucije. Stranka pravde i pomirenja (SPP), predvođena Usamom Zukorlićem, snažno je kritizirala odluku Mešihata. Zukorlić je izjavio da je njegov angažman “spasio” Muftijstvo sandžačko, iako ono zvanično nije bilo ukinuto.

Prema pisanju Feriza Alibašića, kampanja protiv odluke Mešihata započela je u zatvorenim komunikacijskim grupama, šireći se potom na društvene mreže i medije bliske SPP-u. Takva dinamika podsjeća na događaje iz 2007. godine.

Vakufska imovina i sporovi

Jedan od ključnih razloga za smjenu Kujevića, prema analizi Teufika Tahirbegovića na Sandžačke.rs., moglo bi biti njegovo insistiranje na vraćanju vakufske imovine.

Posebno je sporna parcela na kojoj se dijelom nalazila nekadašnja Kolo džamija. Dudić je izjavio da se na toj lokaciji nije nalazila džamija, što je izazvalo revolt jer je Islamska zajednica godinama vodila pravne bitke za povratak tog zemljišta.

Kujevićev čvrst stav u vezi s ovim pitanjem mogao je dodatno zakomplicirati njegov odnos s vrhom Mešihata.

Pitanje legitimiteta Kujevića kao muftije također se postavlja u kontekstu podrške lokalnih džemata. Prema izvještaju Feriza Alibašića, Kujević nema podršku čak ni u svom rodnom mjestu, Rožajama, gdje niti jedan džemat ne priznaje njegovu poziciju.

Čak ni džamija u njegovom rodnom selu nije pod njegovom jurisdikcijom, već pripada Rijasetu Islamske zajednice u Crnoj Gori, kojim upravlja Rifat ef. Fejzić.

Dodatne kontroverze izazvala je informacija da su pojedini članovi porodice Mevluda ef. Dudića navodno prisustvovali političkom mitingu podrške predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću u Sremskoj Mitrovici. Iako Dudić nije komentirao te navode, određeni analitičari iz Sandžaka to tumače kao mogući znak političkog približavanja vrha Mešihata srbijanskim vlastima.