Sa 34 godine, Taylor Swift je daleko više od pop pjevačice. Nakon spektakularne Eras Tour, najprofitabilnije turneje u historiji s više od 149 koncerata i ukupnom zaradom od preko dvije milijarde dolara, njen novi album samo potvrđuje ono što se već zna: Swift je najmoćniji kulturni fenomen savremenog Zapada
Od petka, kada je na streaming platformama objavljen njen dvanaesti studijski album „The Life of a Showgirl“, muzički svijet se ponovo okreće isključivo oko Taylor Swift. Sve što američka pjevačica dotakne pretvara se u fenomen a njen najnoviji projekt pokazuje da se taj krug uspjeha neprekidno širi.
Od trenutka kada je album postao dostupan, milioni fanova, i onih koji to nisu, pohrlili su da poslušaju 12 novih pjesama. Rezultat: The Life of a Showgirl ostvario je gotovo 250 miliona preslušavanja u samo 24 sata, što ga čini drugim najvećim muzičkim debijem u historiji Spotifyja. Ispred njega je samo opet Taylor Swift sa prošlogodišnjim albumom „The Tortured Poets Department“, koji je zabilježio 314 miliona reprodukcija.
Tokom cijelog vikenda, prvih 12 mjesta globalnih top-lista Spotifyja i Apple Musica pripadalo je isključivo pjesmama sa novog albuma. Uspjeh je pet puta nadmašio početne brojke za izdanja Lady Gage, The Weeknda ili Bad Bunnyja.
Ali njen trijumf ne završava na streamingu. Fizičke kopije, vinili i CD izdanja, rasprodaju se u rekordnim količinama. Već prvog dana prodaje u Sjedinjenim Državama album je ostvario 2,7 miliona primjeraka, uključujući fizičke i digitalne formate, što je najbrži komercijalni uspjeh u njenoj karijeri.
Prema podacima kompanije Nielsen, Taylor Swift je jedina umjetnica koja je uspjela da čak osam svojih albuma lansira sa više od milion prodanih primjeraka u prvoj sedmici. „The Life of a Showgirl“ već prvog dana je dostigao prodaju koja ju je približila legendarnom rekordu Adele. Podsjetimo, njen album „25“ iz 2015. prodat je u 3,3 miliona primjeraka tokom prve sedmice, što je i dalje najveća brojka otkako se ti podaci prate (od 1991. godine).
Swift je, međutim, tu granicu već počela sustizati. Tokom vikenda album je prešao tri miliona prodanih primjeraka, čime je postao najbrže prodavani album svih vremena. Ima još pet dana da do kraja sedmice, vrlo vjerovatno, sruši i Adeleinu brojku.
U vremenu kada su fizički formati gotovo nestali, Taylor Swift pokazuje da i vinil može biti popkulturni luksuz. Samo u prvih 24 sata prodala je 1,2 miliona vinila, rušeći vlastiti rekord iz 2024. godine, kada je „The Tortured Poets Department“ u sedmici objavljivanja zabilježio 859.000 primjeraka. Drugim riječima, novi album je u jednom danu nadmašio prodaju koju je prethodni ostvario za cijelu sedmicu.
Razlog za ovakav rezultat leži i u činjenici da Swift svako izdanje dizajnira kao zaseban kolekcionarski predmet, različite boje ploča, omoti i posteri koji fanove pretvaraju u strastvene sakupljače.

Swiftin novi projekat nije ostao samo na zvuku. U kinima je paralelno prikazan dokumentarni film „Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl“, koji otkriva proces nastanka albuma. Film je u prva 24 sata prikazivanja u SAD-u zaradio 15,8 miliona dolara, čime je pet puta nadmašio drugoplasirani film vikenda i sedam puta više od novog ostvarenja Dwaynea Johnsona „The Smashing Machine“.
Prema procjenama Box Officea, vikend-prihodi će se u SAD-u kretati između 25 i 30 miliona dolara, što ovaj kratkotrajni dokumentarac pretvara u još jedan profitabilni rekord u Swiftinom nizu.
Sa 34 godine, Taylor Swift je daleko više od pop pjevačice. Nakon spektakularne Eras Tour, najprofitabilnije turneje u historiji s više od 149 koncerata i ukupnom zaradom od preko dvije milijarde dolara, njen novi album samo potvrđuje ono što se već zna: Swift je najmoćniji kulturni fenomen savremenog Zapada.
Njen uspjeh više nije samo muzički, nego i društveni, pa čak i ekonomski. Gradovi u kojima nastupa bilježe rast turizma, prodaje i lokalne ekonomije. Nije slučajno da je američki Fed svojevremeno u ekonomskom izvještaju naveo “efekat Taylor Swift” kao realan faktor rasta potrošnje.
The Life of a Showgirl nastavlja taj niz, album koji je, uprkos podijeljenim kritikama, ponovo pokazao da je Taylor Swift postala institucija: umjetnica koja istovremeno predvodi muzičku industriju i mijenja način na koji publika doživljava popularnu kulturu.
IZVOR: El Mundo









