Zagrebački tjednik Express analizira najveći međunarodni udarac za srbijanskog predsjednika u 13 godina njegove vladavine

Veliki vanjsko-politički fijasko Aleksandra Vučića koji je doživio u Americi, u koju je otišao u želji da se nađe s američkim predsjednikom Donaldom Trumpom, najveći je međunarodni udarac za srbijanskog predsjednika u 13 godina njegove vladavine.

Trumpa nije vidio ni izbliza, a onda se ekspresno vratio u Srbiju pod obrazloženjem da mu je pozlilo, mada u to niko ne vjeruje, a pogotovo je teško vjerovati da neko kome je pozlilo ne ode u bolnicu u Ameriku, već sjedne u avion i u takvom stanju deset sati leti do Beograda. Sve to veliki je politički šamar Aleksandru Vučiću, koji je pažljivo svih ovih godina gradio imidž važnog političara na međunarodnoj sceni.

A njegovi oponenti su odmah objavili kako mu je “pozlilo” nakon što je udaljen s jednog donatorskog skupa na Floridi, gdje su se skupljala sredstva za predizborne svrhe Republikanske stranke, u ovom slučaju izborima za guvernera. Tako se Vučić i pored plaćenih miliona dolara nije uspio slikati s Donaldom Trumpom, likuje srbijanska opozicija.

“I meni bi pozlilo da sam dao milion dolara za večeru i još 10 miliona za još jedan sastanak, pa da dobijem odgovor da je ovog puta i hoklica iz Vašingtona zauzeta”, poručio je Srđan Milivojević, predsjednik opozicione Demokratske stranke.

Aleksandar Jovičić iz organizacije “Srbi za Trumpa 2024.” odmah je objavio da je Vučić pokušao pod lažnim imenom prisustvovati donatorskoj večeri Republikanskog nacionalnog odbora na Floridi. U slučaju Vučićevog američkog fijaska pojavile su brojne nepotvrđene teorije poput i one da se na donatorsku večer republikanaca prijavio preko “udruženja kamiondžija” i kupio mjesto za miliona dolara, iako je to protivzakonito.

A beogradski advokat Ivan Ninić na društvenoj mreži X napisao je: “Fenomen ‘Vučićevih kamiondžija’ FBI istražuje već dugo. Ako imaju direktnu vezu s ovom operacijom u vezi s Trumpovom kampanjom, zabava tek počinje”.

“Srpske kamiondžije”, pojam su kojim se naziva lobistička skupina srpskih poslovnih ljudi ponajprije iz Chicaga, koji su došli u Ameriku u zadnjih tridesetak godina i otvorili preduzeća iz prevozničkog sektora, a cijelo vrijeme ih se povezivalo s Vučićem i njemu odanim ljudima. No ovaj događaj otvara pitanje koliko Srbija, odnosno Vučićev režim troši novca za lobiranje u Americi i preko koga to radi?