Prodaja trpi zbog političkog stava Muska, desne ruke američkog predsjednika Donalda Trumpa ali marka se suočava s naletom novih električnih modela svojih konkurenata, kako evropskih tako i azijskih, s pomalo zastarjelom ponudom.

Registracije Teslinih vozila strmoglavile su se za 49% na godišnjoj razini u januaru i februaru u Evropskoj uniji (EU), daleko iznad općeg pada tržišta od 3% ili zajedničkog porasta od 28% u prodaji električnih vozila, njihove specijalnosti.

U ta dva mjeseca registracije marke u vlasništvu Elona Muska pale su na 19.046 vozila i tržišni udio od 1,1%, što je polovina u odnosu na prošlu godinu, prema podacima objavljenim koje je danas objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), krovne organizacije proizvođača. Prodaja trpi zbog političkog stava Muska, desne ruke američkog predsjednika Donalda Trumpa ali marka se suočava s naletom novih električnih modela svojih konkurenata, kako evropskih tako i azijskih, s pomalo zastarjelom ponudom.

“Tesla prolazi kroz razdoblje velikih promjena. Osim sve aktivnijeg Muskovog sudjelovanja u politici i sve veće konkurencije s kojom se suočava na tržištu električnih vozila, postupno ukida trenutnu verziju Modela Y – svog najprodavanijeg vozila – u očekivanju lansiranja nove, obnovljene verzije”, komentarišu analitičari.

Tokom tog procesa, marke obično bilježe pad prodaje prije nego što se situacija normalizira nakon uvođenja ažuriranog modela. Marke poput Tesle, s relativno ograničenom ponudom modela, posebno su osjetljive na pad registracija tokom promjene modela. Tesla, koja je pomogla pokrenuti tržište električnih automobila, “više se ne pozicionira među najboljim vozilima”, dodaju analitičari,

Estetsko osvježenje Modela 3 i Modela Y, njihovih najprodavanijih modela, daju dojam da smo i dalje u istom vozilu dok su problemi s pouzdanošću i masovni opoziv Cybertrucka, koji se još ne prodaje u Evropi, takođe možda pridonijeli padu dodaje.

Tržište automobila ostalo je slabo, s manje od 1,7 miliona registrovanih automobila od početka godine u EU, uz spomenuti pad od 3%. Veći padovi zabilježeni su u Italiji (-6%), Njemačkoj (-5%) ili Francuskoj (-3,3%). Električna vozila čine 15,2% tržišta, što je nešto bolje od 11,5% s početka prošle godine. Hibridi bez mogućnosti punjenja sve više osvajaju tržište. Činili su 35,2% prodaje u prva dva mjeseca godine, nakon porasta od 19%, ispred modela na benzin (29,1% tržišta nakon pada od 20,5%).

Porast od 28% u prodaji električnih vozila nije dovoljan za sektor: “Ispod je razine potrebne za napredak u prelazu na mobilnost nultih emisija”, ističe Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e u saopćenju. “S obzirom na to da je prijedlog Evropske komisije o smanjenju kazni za automobile i kombije za razdoblje 2025.-2027. pred objavom, jednako će biti važno pozabaviti se temeljnim preprekama koje koče ovaj prelaz”, naglašava.

ACEA spominje ubrzanje ulaganja u infrastrukturu za punjenje, uvođenje specifičnih poreznih olakšica i poticaja za kupnju za laka i teška vozila te smanjenje troškova električne energije za vlasnike električnih automobila.