Poznata po istraživanju tema poput slomljenog srca, ljubavi, identiteta i ega u svojoj muzici, Nayomi gradi ime kao nezavisna umjetnica koja u svojim pjesmama miješa arapski, engleski i švedski jezik.
„Dolazeći iz multikulturalne pozadine i krećući se između jezika i kultura, osjećam se kao da sam oduvijek tražila ko sam i gdje pripadam“, kaže švedsko-iračka reperica Nayomi.
„Ali na kraju dana, mislim da je najgore biti uklopljen u samo jednu kutiju“, nastavlja ona.
Za mnoge muzičare, Nayomine riječi odjekuju jer i oni pokušavaju uspjeti na muzičkoj sceni dok se bore protiv etiketa i stereotipa koji koče njihovu kreativnost.
Uzmimo, na primjer, palestinsku pop zvijezdu Kokym, koja je ranije rekla za The New Arab: „Pokušavam izaći iz kutije i pokazati vam različite aspekte palestinske umjetnosti i kako ona ne bi trebala uvijek biti bijeda.“
Ova odlučnost da se odvoje od normi pomogla je njihovoj muzici da zablista, a za Nayomi, više od 17.000 pratilaca koje je stekla na Instagramu govori mnogo.

Poznata po istraživanju tema poput slomljenog srca, ljubavi, identiteta i ega u svojoj muzici, Nayomi gradi ime kao nezavisna umjetnica koja u svojim pjesmama miješa arapski, engleski i švedski jezik.
„U suštini, moje pjesme su o emocijama, i lahkim i teškim. Želim da se ljudi osjećaju viđeno kada slušaju“, kaže Nayomi za The New Arab.
Među Nayominim najprepoznatljivijim pjesmama je Wuhda Bel Million, što se može prevesti kao ‘jedan u milion’.
„Wuhda Bel Million je razigrana i samouvjerena pjesma. Radi se o tome da si ‘jedan u milion’, ne na arogantan način, već kao proslava prihvaćanja onoga što jesi i da se zbog toga ne izvinjavaš“, kaže ona.
U međuvremenu, Iraq Cypher, kaže ona, jedno je od njenih najličnijih djela. Pjesma – koju je producirao irački producent USFOXX, a sastavio saudijski izvršni producent Big Hass – uključuje Nayomi zajedno s osam najboljih iračkih repera, uključujući Kiru The Blurryface, Armanda, Dissera, KC Hamadu, AlRonG-a, Genesis, Odd Khalida i El Seena.
„Iraq Cypher je odražavao moje dugo putovanje s muzikom i životom. Dotakao se nekih od izazova s kojima sam se suočila. Jedna od rečenica je bila: Doktor me je pitao: ‘Vidiš li boje?’ Rekla sam mu: ‘Vidim samo zelenu.’
„Ljudima se svidjela ta rečenica. Došla je iz stvarnog iskustva – bila sam kod oftalmologa dva dana ranije jer sam imala problem s mrežnjačom. Crtala sam iz života i ulijevala to u pjesmu. Ponosan sam na to.“

Nakon izlaska Iraq Cyphera, Nayomi je potom objavila Eih El Kalam? (Šta je ovo?), kao direktan odgovor na kritike s kojima se suočila zbog svojih rep pasaža u pjesmi.
Još jedan istaknuti trenutak u Nayominoj karijeri došao je s pjesmom OMG, koja je napisana tokom neočekivanog naleta kreativnosti.
„OMG je napisana gotovo slučajno – na najbolji način. Većinu sam improvizovala. U to vrijeme sam prelazila sa pisanja na švedskom na arapski i nisam bila sigurna koliko je moj arapski jak, ali sam iznenadila samu sebe. Naučilo me je da ne razmišljam previše i da jednostavno krenem. Zaista sam zadovoljna kako je ispalo.“
Pjesma je dosegla širu publiku kada je prikazana u 3. sezoni Dubai Blinga, dvojezičnog reality showa o milionerima u Dubaiju – neočekivani preokret događaja, što je navelo Nayomi da na Instagramu napiše: „Nekada su se rugali mom naglasku, sada je irački rep na Netflixu.“
Osvrćući se na svoj debitantski nastup u Dubai Blingu, Nayomi kaže: „Gledanje iračkog repa na Netflixu djelovalo je nadrealno. Ljudi mi i dalje pišu o tome. Nije se osjećalo kao pobjeda samo za mene – osjećalo se kao pobjeda za sve iračke i arapske umjetnike kojima je rečeno da su previše različiti da bi uspjeli.“
Nastavlja: „Odrasla sam okružena drugim Arapima i iz nekog razloga bila sam maltretirana zbog svog naglaska. Kada sam počela repati na arapskom, mislila sam da moram koristiti sirijski naglasak jer bi ljudima mogao biti lakše razumjeti. Ali na kraju sam morala biti iskrena prema sebi – ugodnije se osjećam sa svojim naglaskom. I kada sam to prihvatila, shvatila sam da je ono što sam smatrala slabošću zapravo snaga”.
„To je definitivno bila pobjeda, posebno za arapske žene. Reprezentacija je važna. Svaki put kada jedna od nas zauzme mjesto u industriji, to malo šire otvara vrata za sljedeću generaciju.“
Istovremeno, Nayomi se suočila s kritikama jer se ne uklapa u ‘tipični stereotip’ iračke žene, ali kako ona kaže, identitet se ne može ograničiti samo na jednu sliku.
“Biti Iračanka nije jedna stvar – to je mnogo stvari. Nosimo snagu generacija pred nama, ali također stvaramo vlastiti put”, kaže ona.
“Razbijanje ovog stereotipa ne znači odbacivanje naših korijena – radi se o njihovom poštovanju i odbijanju da se smanjimo kako bismo se uklopili u tuđu ideju o tome kakva bi iračka žena trebala biti.”
U međuvremenu, ona nudi direktne savjete mladim umjetnicima koji pokušavaju da se probiju na muzičkoj sceni.
„Ne čekajte nikoga. Ovo sam naučila na teži način. Ne čekajte ljude, ne čekajte izdavačke kuće – samo ne čekajte. Čekanje vam samo oduzima vrijeme“, kaže ona.
„Ako nema pozornice za vas, izgradite svoju. Morate vjerovati u svoju viziju, čak i kada je niko drugi ne vidi. A vaša razlika je vaša snaga. Ne pokušavajte se uklopiti“, dodaje ona.
„Nema nikoga drugog kao što ste vi, a vi ste potrebni. Budite iskreni prema sebi i u svojoj muzici, i ta istina će doći do izražaja. Čut će se.“









