Islamski teološki fakultet (ITF), a danas Fakultet islamskih nauka, nastavio je uspješnu višestoljetnu tradiciju visokog islamskog obrazovanja na ovim prostorima i omogućio svim zainteresiranim, posebno imamima, muderrisima, a kasnije i vjeroučiteljima, stjecanje visokog obrazovanja.

U Studentskom centru IZ u Sarajevu, Fakultet islamskih nauka sinoć je svečano obilježio svoju 48. godišnjicu rada. Ovom prigodom okupili su se profesori, akademsko i stručno osoblje, penzionisani uposlenici i prijatelji Fakulteta.

Fakultet islamskih nauka (FIN) Univerziteta u Sarajevu (UNSA) utemeljen je 29. septembra 1977. godine, i već 48 godina je otvorenih vrata za one koji se interesiraju za islamsko mišljenje u Bosni i Hercegovini.

Danas je FIN fakultet s trocikličnim studijem i osam studijskih programa, 45 zaposlenih, preko 1.300 alumnija i 600 studenata, Studentskim domom, Centrom za Kur'an i sunnet, bibliotekom s više od 25.000 bibliotečkih jedinica te referentnim djelima i respektabilnim društvenim utjecajem svojih nastavnika, snažno doprinosi savremenoj interpretaciji islamske misli“.

Islamski teološki fakultet (ITF), a danas Fakultet islamskih nauka, nastavio je uspješnu višestoljetnu tradiciju visokog islamskog obrazovanja na ovim prostorima i omogućio svim zainteresiranim, posebno imamima, muderrisima, a kasnije i vjeroučiteljima, stjecanje visokog obrazovanja.

Budući da je Viša islamska šerijatsko-teološka škola prestala s radom 1945. godine trebalo je čekati pune 32 godine da bi se na našim prostorima moglo stjecati visoko islamsko obrazovanje, koje je čvrsto utemeljeno na osnovnim izvorima islama – Kur'anu i sunnetu, uvažavajući okolnosti u kojima živimo i istovremeno nudeći odgovore na savremene izazove u kojima se nalazi bosanskohercegovačko društvo. Značaj osnivanja Islamskog teološkog fakulteta možemo razumjeti tek ako se prisjetimo da je to bilo vrijeme naglašenog ateističkog svjetonazora kojeg vlast promovira i na kojem insistira u svim domenima ljudskog djelovanja koje ograničava i sputava vjeru i vjerske aktivnosti, a Bošnjacima na različite načine se sugerira da se izjašnjavaju kao Srbi ili kao Hrvati, vrijeme kada smo bili bez svoga nacionalnog imena i maternjeg jezika, a Islamska zajednica osiromašena u materijalnom i kadrovskom pogledu.

Osnivanje Islamskog teološkog fakulteta, uz pokretanje Islamskih informativnih novina “Preporod”, pokretanje Ženskog odjeljenja Gazi Husrev-begove medrese označili su buđenje muslimana balkanskih prostora.

Oni su, svjesni značaja visokog islamskog obrazovanja, prodavali i ono što im je najpotrebnije (pokretnu i nepokretnu imovinu) i darovali ta sredstva Islamskoj zajednici, kako bi se ustanovio Islamski teološki fakultet. Neki su, poput rahmetli Ahmeda Tabakovića i rahmetli Nusreta Halačevića iz Sarajeva ili rahmetli Nazifa Hadžiomerovića iz Opličića kod Čapljine, cijela svoja imanja uvakufili za potrebe Fakulteta.

Dok je u početku Islamski teološki fakultet pokušavao udovoljiti samo potrebama Islamske zajednice,  danas FIN kao punopravni član UNSA nastoji odgovoriti potrebama bosanskohercegovačkog društva, ali i izazovima koji su primjetni u drugim evropskim državama.