Program restauracije, koji se fokusirao na redizajn dekoracije kupole, prvobitno je tri puta odbio Naučni odbor Generalne direkcije za fondacije. Uprkos ovim odbijanjima, Visoko vijeće je kasnije odobrilo projekat.
Restauracija kupole džamije Selimija u Edirneu, koju je proslavljeni osmanski arhitekta Mimar Sinan opisao kao svoje “remek-djelo”, zaustavljena je nakon javnih reakcija i pravnog ospora.
Program restauracije, koji se fokusirao na redizajn dekoracije kupole, prvobitno je tri puta odbio Naučni odbor Generalne direkcije za fondacije. Uprkos ovim odbijanjima, Visoko vijeće je kasnije odobrilo projekat.
Nakon toga, jedan građanin je podnio tužbu Upravnom sudu u Edirneu, zahtijevajući i obustavu i poništenje plana.
Sud je presudio u korist obustave restauracije, navodeći u svojoj odluci da “ako se projekat realizuje, može prouzrokovati nepopravljivu štetu strukturi”.
Restauracija je predstavljena pod nazivom “Povratak u 16. vijek” od strane Odbora za pregled i istraživanje džamije Selimije.
Međutim, restauratori, historičari umjetnosti i nekoliko organizacija civilnog društva oštro su se usprotivili, tvrdeći da je projekat “nekompatibilan sa historijskim tkivom i principima restauracije”.
Pored suspenzije, sud je od Visokog vijeća zatražio sve relevantne dokumente i informacije u vezi s projektom.
Sudije su također zatražile pojašnjenje o tome da li je neki dio posla već završen ili je još uvijek u fazi planiranja.
Predložena restauracija izazvala je široke kritike na društvenim mrežama, a mnogi korisnici izrazili su zabrinutost da bi intervencija naštetila jednom od najznačajnijih djela osmanske arhitekture.
Javna peticija kojom se poziva na otkazivanje projekta brzo je dobila na značaju, što je dodatno pojačalo pritisak na vlasti da preispitaju odluku.
Džamija je pod naredbom sultana Selima II izgrađena u periodu od 1568. do 1575. godine. Selimija je poznata kako po arhitekturi, tako i načinu na koji je ukrašena.
Detalji, za koje je svojevremeno bilo smatrano da je nemoguće uraditi, zahvaljujući mnogim arhitektonskim tehnikama, simboli su danas jedne od najvećih građevina iz Osmanskog perioda.