Mlađi potrošači podstiču popularnost ovih neuglednih proizvoda jer žele izraziti svoju individualnost, dodao je Yu. Kako ekonomija propada, oni također traže pristupačan luksuz, fenomen poznat kao emocionalna potrošnja.

Od sandala inspirisanih listovima kupusa do kule deformisanih jastuka za mačke, nova izložba u Hangzhouu slavi najčudnije i estetski najneprivlačnije proizvode dostupne za prodaju online u Kini.

Izložba “Era ružnoće je stigla”, koju je ove godine prvi put organizovao gigant e-trgovine Taobao, u vlasništvu Alibabe, ističe više od 300 proizvoda koji su osvojili ili ušli u uži izbor za godišnje takmičenje u ružnim stvarima na platformi, poznato i kao Nagrada za ružnoće.

Yu Hu, voditelj projekta za Nagradu za ružnoće, rekao je da je Era ružnoće privlačila više od 3.000 posjetilaca dnevno tokom svog trajanja od kraja jula do sredine augusta.

“Ružni” proizvodi na Taobao su generirali više od 100 miliona juana (13,94 miliona dolara) prodaje od 2020. godine, prema Alibabi, a Yu procjenjuje trenutne stope rasta za sektor na “dvocifrene ili trocifrene”.

Mlađi potrošači podstiču popularnost ovih neuglednih proizvoda jer žele izraziti svoju individualnost, dodao je Yu. Kako ekonomija propada, oni također traže pristupačan luksuz, fenomen poznat kao emocionalna potrošnja.

“Posljednjih godina, emocionalna potrošnja je sve više postala ‘plavi okean’, što znači da postaje sve popularnija, pretvarajući se u novi (potrošački) put”, rekao je Yu.

Ružno-slatki dodatak Labubu je dobro poznati primjer ovog fenomena, izazivajući globalnu kupovnu ludnicu svojim širom otvorenim očima i širokim osmijehom, te osvajajući obožavatelje slavnih ličnosti, uključujući Rihannu i Davida Beckhama.

Za neke posjetioce, izložba je bila razmišljanje o značenju ljepote, dok su je drugi vidjeli kao lekciju o kreativnom razmišljanju.

“Ružnoća je još jedan oblik ljepote”, rekla je posjetiteljica izložbe Mei Duo, 55. “Ima toliko kreativnosti, (to je) posebna vrsta ljepote.”